생활 영어/펀 리딩

Unit 1-4. Bully-Free Playground

[하늬바람] 2020. 2. 26. 21:05

http://www.ebse.co.kr/apps/fun/studyHtmlWindow.do?course_id=ECLIPFUN000001&clip_id=49987&rol_yn=Y

Bullying on the Playground

< 1과 >

Bullies like feeling powerful. They do this by being mean to other people. Many bullies are mad or lonely. They don’t know how to make friends.

The playground is a common spot for bullying. Lots of kids are around. Only one or two adults are watching. The adults can’t see everything that is going on. Outside of the school is the second most popular place kids bully. The students at Niceville Elementary School are bullying each other. Follow along as they find ways to clean up their words and actions.

Name-Calling

No one likes to be made fun of. A verbal bully says mean things to hurt another person on purpose. Verbal bullies love the attention they get when they make fun of other kids. They don’t like it when others don’t think they are cool or funny.

Taylor says mean things to Tim and calls him names. Tim feels bad about himself. What can be done to stop Taylor?

Stinky Tim, you always smell so bad. Can’t you ever take a bath?

What to Do

One thing Tim can do is stand up for himself. He can say, “Knock it off, Taylor.” A second thing Tim can do is make a joke. Tim could say, “I make sure I smell so you stay away from me.” When other kids laugh, Taylor will not feel cool.

Ava thinks Taylor is too mean to play with. She takes action against bullying, too.

She stands up to Taylor and invites Tim to play.

Taylor, I’m not going to play with you if you say mean things. Come on, Tim. Let’s go swing.

 

< 1과 해석 >

더보기

괴롭히는 친구들은 힘 있어 보이는 걸 좋아한다. 그들은 다른 사람들에게 야비하게 굴면서 이렇게(힘 있어 보이게) 한다. 많은 괴롭히는 친구들은 미쳤거나 외롭다. 그들은 어떻게 친구를 사귀는지 모른다.

운동장은 괴롭힘이 행해지는 일반적 장소다. 많은 아이들이 주변에 있다. 겨우 두 세명의 어른이 지켜보고 있을 뿐이다. 그 어른들은 그 곳에서 벌어지는 일들을 모두 볼 수 있는 것은 아니다. 학교 밖은 아이들이 폭력을 행사하는 두 번째 인기 있는 장소다. 나이스빌 초등학교 학생들은 서로서로에게 폭력을 행사한다. 그들의 말과 행동을 정화하는 방법을 찾아가는 것을 따라가 보자.

욕하기

아무도 놀림 받는 걸 좋아하지 않는다. 언어폭력은 고의로 다른 사람에게 상처주려고 못된 것을 말하는 것이다. 언어 폭력배들은 다른 아이들을 놀릴 때 그들이 관심 받는 걸 좋아한다. 그들은 그들이 멋지지 않다거나 재미있지 않다고 남들이 생각하는 걸 싫어한다.

Taylor는 Tim에게 못된 말을 하고 욕을 한다. Tim은 기분이 좋지 않다. Taylor를 멈추기 위해 무슨 일을 할 수 있을까?

냄새나는 Tim, 넌 언제나 너무 나쁜 냄새를 풍겨. 목욕은 절대 안하나 봐?

처리 방법

Tim이 할 수 있는 한 가지는 스스로를 지키기 위해 맞서는 것이다. 그는 이렇게 말할 수 있다. “그만 해, Taylor.” 두 번째 할 수 있는 것은 농담으로 받아치는 것이다.

“너를 나로부터 떨어지게 하려고 일부러 냄새를 풍겼다.” 다른 아이들이 웃으면, Taylor는 쿨하다고 느끼지 못할 것이다.

Ava는 Taylor가 같이 놀기엔 너무 못됐다고 생각한다. 그녀도 폭력에 맞서기 위해 행동을 취한다.

그녀는 Taylor에 맞서고 Tim을 놀이에 초대한다.

Taylor, 나는 네가 못된 말을 하면 같이 놀지 않을 거야. 얘, Tim, 같이 그네 타러 가자.

 

 

< 2과 >

Peer Pressure

A kid is bullied on the playground every seven minutes. One form of bullying is peer pressure. Sometimes a bully makes a kid do what the bully wants. This makes the bully feel powerful.

Emily wants Joe to leave Sarah out. This form of peer pressure can make kids feel like they have no friends. What can Joe do?

Don’t invite her into our game, Joe. She stinks at kickball.

Sarah, I want you to play with us. But you can’t. Emily says you make our team lose every game. She says you can’t play with us anymore.

What to Do

Sarah should do her part by talking to kids she doesn’t know. She should play with others who are not mean. If there are other kids hanging out by themselves, she could ask them to play with her.

But it is not only up to Sarah to stop the bullying. Joe needs to do his part, too. He needs to be an upstander.

Wait, Emily.

That is mean. I won’t play if Sarah can’t.

Thanks, Joe.

Fine. You can play, Sarah.

 

< 2과 해석 >

더보기

또래 압박

아이들은 7분마다 운동장에서 놀림을 당한다. 놀림의 한 형태는 또래집단의 압박이다. 때때로 못된 친구는 어떤 아이에게 그들이 원하는 것을 하도록 시킨다. 이런 식으로 못된 친구들은 힘 있어 보인다고 느낀다.

Emily는 Joe가 Sarah를 왕따 시키기를 바란다. 이런 형태의 또래 압박은 아이들에게 친구가 없다고 느끼도록 할 수 있다.

우리 놀이에 걔 껴주지 마, Joe. 걔 킥복 정말 못한대.

Sarah, 난 너랑 같이 경기하고 싶은데,근데 넌 안 된대. Emily가 그러는데 네가 우리 팀이 모든 경기에서 지게 했다던데. 걔가 너는 더 이상 우리랑 같이 경기할 수 없대.

처리 방법

Sarah는 그녀가 모르는 얘들에게 말을 걺으로써 그녀의 역할을 해야 한다. 그녀는 야비하지 않은 다른 아이들과 놀아야 한다. 만약 다른 아이들이 그들끼리 논다면 같이 놀자고 물어볼 수 있다.

그러나 폭력을 멈추는 것이 Sarah에게만 달려있는 건 아니다. Joe도 그의 역할을 할 필요가 있다. 그도 맞서서 말할 수 있는 사람이 될 필요가 있다.

기다려, Emily. 이건 못된 건데. 난 Sarah가 할 수 없다면, 나도 안 할래.

고마워, Joe.

괜찮아. 너도 놀 수 있어, Sarah.

 

 

< 3과 >

Pushing and Kicking

Derek hangs out at the top of the slide. He kicks and pushes everyone hard when they go down. He is a physical bully. Physical bullying is hitting, pushing, or kicking others. It also means taking things from other people. Derek feels more powerful when he hurts others.

There you go, Carlos. Whee! Hahaha!

What to Do

First, Carlos shouldn’t push Derek back. Instead, he should tell an adult he trusts. Carlos made a plan with his parents about who to tell if he is ever bullied. He doesn’t want to be one of the 160,000 US kids who stay home each day because they are afraid of bullies.

After recess, Carlos reports Derek to his teacher. Carlos knows reporting is not the same as tattling. Reporting helps stop bullying.

Ms. Johnson, Derek has been pushing and hitting kids on the playground.

Thanks for reporting that, Carlos. I’ll talk to him right away. Please let me know every time this happens.

 

< 3과 해석 >

더보기

밀기와 차기

Derek은 미끄럼틀 꼭대기에서 놀고 있다. 그는 다른 얘들이 내려갈 때마다 세게 차고 민다. 그는 신체적 폭력배다. 신체적 폭력은 남을 때리고 밀고 차는 것이다. 이는 남들에게서 물건을 빼앗는 것도 의미한다. Derek은 남을 다치게 할 때 더 강해 보인다고 느낀다.

간다, Carlos. 휘이! 하하하!

처리 방법

우선, Carlos는 Derek을 밀어서는 안 된다. 대신에, 믿을 수 있는 어른에게 말해야 한다. Carlos는 그가 괴롭힘을 당할 때 누구에게 말해야 할지에 대해 부모님과 계획을 짜놓았다. 그는 괴롭히는 친구들이 무서워 매일 집에 갇혀있는 160,000명의 미국 아이들 중 하나가 되기를 원치 않는다.

쉬는 시간 후에, Carlos는 선생님에게 Derek에 신고했다, Carlos는 신고와 고자질이 다르다는 것을 안다. 신고는 폭력을 멈추는 데 도움이 된다.

Johnson 선생님, Derek이 운동장에서 아이들을 밀고 때렸어요.

그 일을 신고해줘서 고맙다, Carlos. 그와 당장 얘기를 해봐야겠구나. 이런 일이 생기면 꼭 알려주렴.

 

 

< 4과 >

Being Left Out

When kids leave someone out on purpose, they are hurting that person. Getting the silent treatment or being the subject of a rumor can feel worse than getting punched. These are forms of social bullying.

Lily started a jump rope club. She left out Isabel, though. Lee learned girls are more often social bullies than boys. She wants to be an upstander and help Isabel.

You can’t jump rope with us, Isabel.

You are weird.

What to Do

This is a great chance for Lee to help Isabel. She should tell Lily to stop leaving Isabel out. She could say, “I’d rather jump rope with someone nice. Come on, Isabel. Let’s go.” When Lee makes Lily look silly, the bully loses.

Wow, that’s just mean, Lily. I’ll jump rope with you, Isabel.

Thanks, Lee!

Take the Bully Test

How can you tell if you ever bully? You are a bully if you do things you know will hurt people or make them feel bad. Ask yourself these questions:

Do I feel better when I hurt other kids or take their stuff?

Do I use my strength or size to get my way?

Do I like to leave others out to make them feel bad?

Have I ever spread a rumor that I knew was not true?

Do I like teasing others?

Is it funny to me when I see other kids getting made fun of?

Have I ever kicked, punched, or hit someone?

If you answered “yes” to any of these questions, you might be a bully. Is that really how you want to be?

Of course not! Everyone makes mistakes. You can change the way you act. The first step is to say, “I’m sorry.” Practice being nice to other people. Think before you say or do something. Treat others the way you want to be treated.

 

< 4과 해석 >

더보기

왕따 시키기

아이들이 누군가를 고의로 왕따 시킬 때, 그들은 그 얘에게 상처를 주는 것이다. 완전히 무시를 당하거나 소문의 당사자가 된다는 것은 한 때 맞는 것보다 더 기분이 나쁘다. 이것은 사회적 폭력이다.

Lily는 줄넘기 동아리를 시작했다. 그런데 그녀는 Isabel을 왕따 시켰다. LEE는 여학생들이 남학생들보다 사회적 괴롭힘이 더 자주 있다는 걸 알았다. 그녀는 맞서는 이가 되어 Isabel을 돕고자 한다.

너는 우리랑 줄넘기할 수 없어, Isabel. 너 이상해.

처리 방법

이것은 Lee가 Isabel을 돕기 위한 절호의 기회다. 그녀는 Isabel을 왕따 시키는 것을 멈추기 위해 Lily에게 말해야만 한다. 그녀는 “나는 친절한 아이와 줄넘기를 하고 싶어. 얘, Isabel. 같이 가자.” Lee가 Lily를 바보같이 만들 때, 그 괴롭히는 친구가 지는 것이다.

와, 이건 딱 못됐어, Lily. 나는 너랑 줄넘기할래, Isabel.

고마워, Lee.

괴롭히는 친구인지 아니지 테스트해 보기

네가 괴롭히는 친구인지 아닌지 어떻게 구별할 수 있을까? 만약 네가 아는 어떤 짓을 했는데 다른 사람이 다쳤거나 기분이 상했다면 너는 괴롭히는 친구이다. 다음 질문에 대해 스스로에게 물어보라.

다른 아이들을 다치게 했거나 그들의 물건을 빼앗을 때 기분이 더 좋았나?

내 길을 가기 위해 힘이나 몸집을 이용했나?

남을 기분 나쁘게 하려고 왕따시켰나?

사실이 아님을 알았던 소문을 퍼뜨린 적이 있는가?

남을 놀리길 좋아하는가?

다른 얘들이 농림을 받으면 재미있는가?

누군가를 발로 차거나 주먹으로 때리거나 때린 적이 있는가?

이 질문들에 어느 하나라도 “예”라고 답했다면, 너는 폭력배일 수 있다. 정말 그렇게 되고 싶은가?

물론 아닐 것이다! 누구나 실수를 한다. 행동의 방법을 바꿀 수 있다. 첫 번째 단계는 “미안해,”라고 말하는 것이다. 남에게 친절히 대하는 것을 연습해라. 뭔가를 말하거나 행하기 전에 생각하라. 남에게 대접받기 원하는 식으로 남을 대접하라.

 

 

http://home.ebse.co.kr/readingjump/replay/3/list?courseId=10200527&stepId=20001072#mp4_player

 

Fun Fun 펀리딩 Jump Up! - 교육의 중심 EBS

ⓒ EBS1588-1580 helpdesk@ebs.co.kr 발신자 부담연중무휴, 평일/주말 09:00~24:00 영어교육유관기관 한국교육과정평가원 국립국제교육원 중앙교육연수원 서울특별시교육청 부산광역시교육청 대구광역시교육청 인천광역시교육청 광주광역시교육청 대전광역시교육청 울산광역시교육청 세종특별자치시교육청 경기도교육청 강원도교육청 충청북도교육청 충청남도교육청 전라북도교육청 전라남도교육청 경상북도교육청 경상남도교육청 제주특별시자치도교육청

home.ebse.co.kr